Mobilní klíč eGovernmentu

Tento identifikační prostředek umožní ověření vaší totožnosti při přihlašování do online služeb pomocí QR kódu a mobilní aplikace.

Aplikace je dostupná na pro mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android:

 

 

Postup založení přes datovou schránku

V případě že již máte zřízenou datovou schránku, můžete si Mobilní klíč eGovernmentu založit zjednodušeným způsobem online, dle následujícího postupu.

  1. Nainstalujte si mobilní aplikaci a nastavte preferovaný způsob přihlašování
  2. V aplikaci zvolte možnost Mám účet v datových schránkách
  3. Přihlaste se do své datové schránky na počítači přes webové stránky mojedatovaschranka.cz
  4. Klikněte na Nastavení
  5. Klikněte na Informace o schránce
  6. Klikněte na Zřízení identity v Národním bodu
  7. Klikněte na Přejít na zřízení identity v Národním bodu
  8. Udělte souhlas s předáním údajů, které o vás má portál schránky
  9. Zvolte Mobilní klíč eGovernmentu a klikněte na Založit
  10. Vygenerovaný QR kód naskenujte mobilní aplikací
  11. Potvrďte registraci nového zařízení a souhlas se založením

 

Postup založení se stávajícím identifikačním prostředkem (přes Národní bod)

Jestliže potřebujete zřídit Mobilní klíč eGovernmentu (např. pokud vám víc vyhovuje přihlašování scanováním QR kódu) a již používáte jiný identifikační prostředek, lze Mobilní klíč eGovernmentu aktivovat na eidentita.cz, Doporučujeme postupovat dle následujícího návodu.

Doporučený postup:

  1. Nainstalujte si mobilní aplikaci a nastavte preferovaný způsob přihlašování
  2. V aplikaci zvolte možnost Mám účet v Národním bodu
  3. Následně dostanete na výběr zda pokračovat na počítači či telefonu.
  4. Máte-li počítač při ruce, postupujte na eidentita.cz dle instrukcí a vyberte volbu Mám hotovo. Pokud nemáte při ruce počítač, po zvolení možnosti Otevřít prohlížeč budete moct pokračovat dále jen na mobilním zařízení tak jako doposud.
  5. Pro přihlášení vyberte váš stávající identifikační prostředek a přihlaste se jak jste zvyklí.
  6. Po úspěšném přihlášení se vygeneruje QR kód, který můžete nascanovat mobilním telefonem. Pokud jste stále na mobilním zařízení, zvolte možnost Spustit mobilní klíč na tomto zařízení a postupujte dále dle instrukcí
  7. Potvrďte, že se zobrazené kódy shodují.

Postup založení bez datové schránky či stávajícího přístupu k Národnímu bodu

Pokud nemáte aktivován jiný identifikační prostředek, ani datovou schránku, budete muset navštívit osobně CzechPoint. Na místě se prokážete dokladem totožnosti (OP, či pasem) a vyplníte formulář s žádostí. Doporučujeme postupovat dle následujícího návodu.

Doporučený postup:

  1. Nainstalujte si mobilní aplikaci a nastavte preferovaný způsob přihlašování
  2. V aplikaci zvolte možnost Chci si na pracovišti Czech POINT zřídit účet.
  3. Následně zadejte své telefonní číslo a pomocí zaslaného SMS kódu ho ověřte.
  4. Potvrďte souhlas s pravidly aplikace
  5. S kódem který se zobrazí v dalším kroku a platným průkazem totožnosti zajděte osobně na jakékoliv z kontaktních míst Czech POINTu  (mapa dostupná zde).
  6. Na místě podejte žádost o poskytnutí referenčních údajů z registru obyvatel jiné osobě (v tomto případe Správa základních registrů)
  7. Do formuláře vyplňte identifikační kód z mobilního klíče do pole Zpráva pro příjemce
  8. Rozsah předávaných údajů nechte nastavit na datum narození a čísla elektronicky čitelných dokladů
  9. Na závěr zvolte jednorázové poskytnutí, zkontrolujte formulář a podepište, žádost bude následně zaslána k aktivaci
  10. V mobilní aplikaci můžete následně zvolit možnost Hotovo
  11. Během několika minut obdržíte potvrzovací zprávu a můžete mobilní klíč začít používat

Technická podpora

Helpdesk NIA SZR:

Service Desk SZR

  • 225 514 777 (v pracovní době – Po-Pá 7 až 18 hod.)