Často kladené obecné dotazy k certifikátům a jejich obsahu

 

Je možné QR kód certifikátu přečíst fotoaparátem na mobilu nebo běžnou aplikací na čtení QR kódů?

QR kód Digitálního COVID certifikátu je složitá datová struktura a obsahuje elektronický podpis. Fotoaparáty na mobilu, které umí rozpoznat a přečíst jednoduché QR kódy např. s odkazem na web, tento QR kód nepřečtou. Běžné mobilní aplikace na čtení QR kódů mohou přečíst datovou strukturu QR kódu, ale nedokáží ji interpretovat a ověřit elektronický podpis. Pro plnohodnotnou kontrolu QR kódů je třeba speciální aplikace, jak třeba připravovaná mobilní aplikace čTečka.

 

Proč není na certifikátu uvedeno číslo pasu nebo OP?

Dohodou EU zemí při standardizačním procesu bylo odsouhlaseno omezení osobních identifikačních údajů na jméno, příjmení a datum narození. Hlavním důvodem kromě standardizace existujících identifikátorů v různých zemích byla ochrana těchto osobních údajů. 

 

Musí být vytištěný Digitální COVID certifikát podepsán a orazítkován?

Nemusí, jeho ověření může proběhnout ověřením QR kódu, a to jak v rámci ČR po vydání ověřovací mobilní aplikace čTečka, tak i v jiných zemích EU od 1.7. 

 

Je na certifikátu k očkování vyznačená doba platnosti?

Doba platnosti vyznačená není. Certifikát slouží jako potvrzení o tom, že jste byl/a očkovaný/á jednou nebo dvěma dávkami vakcíny. 

 

V certifikátu o provedeném testu AG nejsou vyplněna pole Název testu a Výrobce testu – označená jako nepovinná pouze pro PCR

Záznamy v eŽádance do 1.6. neobsahovaly tato pole. V průběhu června jednotlivá OM začnou vyplňovat tato pole a v certifikátech se objeví hodnoty. 

 

V certifikátu o provedeném testu AG je Datum a čas odběru vzorku (od kterého se počítá lhůta platnosti AG testu) chybně vyplněna s hodinou 00:00 nebo 23:59.

Záznamy v eŽádance do 1.6. obsahovaly pouze datum, ne čas odběru vzorku. V průběhu června jednotlivá OM začnou vyplňovat i hodnotu času a v certifikátech se objeví správné hodnoty.

 

Jak si změním jméno na certifikátu? Např. když se vdám? 

Mělo by být automaticky zajištěno odběrem změn v ROB, opakovaně zkoušejte znovu. U cizinců to musí editovat očkovací místo nebo odběrové místo.

Změnu telefonního čísla a e-mailu lze provést po přihlášení do ocko.uzis.cz.