Nápověda pro Očkovací portál občana

 

Za účelem možnosti vyzvednutí evropsky uznávaných elektronických certifikátů o provedeném očkování, provedeném testu, či prodělaném onemocnění, vytvořil Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR na pokyn Ministerstva zdravotnictví, očkovací portál občana, kde si každý občan může ověřit svá zaznamenaná očkování a provedené testy:

https://ocko.uzis.cz

 

Obsah nápovědy:

Jaké certifikáty si mohu z portálu stáhnout? ↓
Jak se mohu do portálu přihlásit? ↓
Průvodce Očkovacím portálem občana ↓
Informace o QR kódu na certifikátu ↓
Často kladené dotazy k Očkovacímu portálu občana ↓

 

 

Jaké certifikáty si mohu z portálu stáhnout?

Certifikát o provedeném očkování
Certifikát o provedeném testu
Certifikát o prodělaném onemocnění

 

 

Jak se mohu do portálu přihlásit

1. Přihlášení jednorázovým kódem přes sms

 

a) Přihlášením pomocí rodného čísla a čísla občanského průkazu.

Toto přihlášení je preferovaná varianta pro osoby české národnosti, které jsou v Registru obyvatel, absolvovali očkování a uvedli číslo mobilního telefonu.

Do příslušných polí vyplňte vaše rodné číslo a číslo vašeho občanského průkazu.

Údaje potvrďte kliknutím na tlačítko Odeslat.

 

Na váš mobilní telefon obdržíte sms zprávu s kódem, který vyplňte do pole Jednorázový kód a potvrďte tlačítkem Přihlásit.

Pokud jednorázový kód neobdržíte, zvolte prosím jinou metodu přihlášení.

 

b) Přihlášením pomocí mobilního telefonu, E-mailu a data narození.

Toto přihlášení je preferovaná varianta pro cizince a děti bez občanského průkazu, kteří absolvovali očkování a uvedli číslo mobilního telefonu. Do příslušných polí vyplňte váš mobilní telefon, E-mail a datum narození.

Údaje potvrďte kliknutím na tlačítko Odeslat.

 

Na váš mobilní telefon obdržíte sms zprávu s kódem, který vyplňte do pole Jednorázový kód a potvrďte tlačítkem Přihlásit.

Pokud jednorázový kód neobdržíte nebo potřebujete změnit váš zaznamenaný mobilní telefon či E-mail můžete se obrátit na bezplatnou linku 1221.

 

2. Přihlášením pomocí eidentita.cz

Podrobné informace, jak se přihlásit pomocí eidentita.cz naleznete zde.

 

 

Průvodce Očkovacím portálem občana

Podívejte se, jak budete postupovat po přihlášení.

 

1. Osobní karta

Po úspěšném přihlášení se Vám zobrazí Vaše osobní karta, kde v horní části naleznete Vaše kontaktní údaje (údaje se přebírají z vakcinačního modulu ISIN), a je možné je upravit tlačítkem Změna kontaktních údajů.

Ve spodní části pak naleznete sekci týkající se očkování a sekci týkající se provedených testů. U provedeného očkování, či provedeného testu si můžete stáhnout příslušný certifikát.

Pokud jsou ve Vaší osobní kartě vedeny špatné certifikáty, chybí, nebo nějaké údaje nesedí, nejprve si prosím telefonicky ověřte, zda Vám příslušné zdravotnické zařízení (očkovací místo, testovací místo nebo praktický lékař) správně zapsalo osobní údaje. Špatně zapsané osobní údaje jsou nejčastější příčinou, proč některý z dokumentů chybí.

 

 

2. Změna kontaktních údajů

Po kliknutí na modré tlačítko Změna kontaktních údajů na stránce Osobní karta.

 

Přejdete na novou obrazovku, kde můžete zadat vaše aktuální kontaktní údaje.

Změnu potvrďte tlačítkem Aktualizovat.

*Změnou kontaktních údajů v tomto očkovacím portálu občana provedete také jejich změnu ve vakcinačním modulu ISIN

 

3. Stáhnutí Certifikátu o provedeném očkování

Po kliknutí na modré tlačítko Očkovací certifikát na stránce Osobní karta.

 

Stáhnete váš Certifikát o provedeném očkování ve formátu PDF.

 

4. Stáhnutí Certifikátu o provedeném testu

Po kliknutí na modré tlačítko Certifikát testu na stránce Osobní karta.

 

Stáhnete váš Certifikát o provedeném testu ve formátu PDF.

 

5. Stáhnutí Certifikátu o prodělaném onemocnění

Po kliknutí na modré tlačítko Certifikátu o prodělaném onemocnění na stránce Osobní karta.

 

Stáhnete váš Certifikát o provedeném očkování ve formátu PDF.

 

 

Informace o QR kódu na certifikátu

 

QR kód certifikátu

QR kód vydaný na nových certifikátech bude sloužit pro ověření platnosti certifikátu pomocí mobilní aplikace.

 

 

FAQ – Často kladené dotazy k Očkovacímu portálu občana

 

Nefunguje mi přihlášení přes jednorázový SMS kód, co mám dělat?

V případě problému s přihlášením si nejprve prosím telefonicky ověřte, zda Vám příslušné zdravotnické zařízení (očkovací místo, testovací místo nebo praktický lékař) správně zapsalo osobní údaje. Špatně zapsané osobní údaje jsou nejčastější příčinou, proč se do systému nemůžete přihlásit.

Pokud máte osobní údaje zapsány správně, a přesto máte potíže s přihlášením, odpověď hledejte zde.

V případě, že jste stále jste nenašli řešení, vlejte, prosím, na bezplatnou linku 1221, ze zahraničí na +420 226 20 1221.

 

Jak získám očkovací certifikát?

Po přechodnou dobu do 7.6.2021 bude probíhat automatické odeslání všech nově vydaných vakcinačních certifikátů po podání první i druhé dávky na email. V týdnu od 7.6.2021 bude automatické odesílání certifikátů mailem zastaveno a pro vyzvednutí bude využíván Očkovací portál občana https://ocko.uzis.cz, případně bude k dispozici na vyžádání u poskytovatele zdravotních služeb, který vakcinaci, či test provedl. Po 7.6.2021 započne také rozeslání informačních emailů s informací, kde si dotyčný může certifikáty vyzvednout.

 

Moje kontaktní údaje se změnily. Mohu je sám upravit?

Ano, pokud potřebujete změnit evidovaný email nebo mobilní telefonní číslo, upravíte je v očkovacím portálu občana (možnosti přihlášení jsou popsaný výše). Stačí kliknout na tlačítko „Změna kontaktních údajů“ a údaje upravíte a potvrdíte tlačítkem „Aktualizovat“.

 

V mé osobní kartě chybí certifikát po proběhlém očkování či testu, jak je to možné?

V případě chybějících certifikátů si nejprve prosím telefonicky ověřte, zda Vám příslušné zdravotnické zařízení (očkovací místo, testovací místo nebo praktický lékař) správně zapsalo osobní údaje. Špatně zapsané osobní údaje jsou nejčastější příčinou, proč některý z dokumentů chybí.

 

Zadávání kontaktních údajů pacienta – email a telefon

Údaje zadává do ISIN poskytovatel zdravotních služeb, který provádí a zaznamenává očkování, či provádí test a vypisuje žádanku. Pouze tento poskytovatel je schopen ověřit totožnost pacienta a zadat tak do systému validní osobní a kontaktní údaje. ÚZIS ČR není schopen na základě telefonické a emailové žádosti upravovat kontaktní údaje.

 

Kdy a jak si mohu certifikát sám zobrazit a vytisknout?

Po 1.6.2021 si může občan ČR vyzvednout každý nově vydaný certifikát (nově nejen o provedeném očkování, ale taky o prodělaném onemocnění nebo provedeném testu) dle výše uvedeného manuálu. Pro cizince bude tato možnost dostupná v týdnu od 7.6.2021. Certifikát bude možné zobrazit i po první dávce.

 

Jak proběhne výměna starých certifikátu o provedeném očkování za nové po 1.6.2021?

Nový certifikát bude možné pro občany ČR si vyzvednout po 1.6.2021 na Očkovacím portálu občana https://ocko.uzis.cz (na tomto místě již tedy nebudou k dispozici původní certifikáty, ale certifikáty nové). Pro cizince bude tato možnost dostupná v týdnu od 7.6.2021.

Po naskenování kódu starého certifikátu se zobrazí jedinečné URL, pod kterým bude možné si stáhnout nový certifikát (tedy jedná se o výměnu 1:1) pro jakoukoli osobu, která certifikát vlastní. Jedná se o dočasné řešení bez nutnosti další autentizace (ověření).

 

Jakým způsobem bude probíhat ověření platnosti certifikátů?

Platnost certifikátů ověřuje validační aplikace. Aplikace bude dostupná zhruba v polovině června 2021. Po načtení QR kódu z certifikátu dochází ke spojení s back-end ÚZIS ČR a ověřují se aktuálně nastavená validační pravidla a na základě jejich vyhodnocení zobrazí aplikace informaci o stavu certifikátu (platný/neplatný). Jedná se o dočasné řešení pro ověření platnosti certifikátu.

 

Jaké jsou další plány do budoucna ohledně možnosti získání certifikátů?

Plánuje se možnost vyzvednout certifikáty přes Czechpoint (orientační datum implementace – léto 2021).