Nápověda pro Očkovací portál občana

 

Za účelem možnosti vyzvednutí evropsky uznávaných elektronických certifikátů o provedeném očkování, provedeném testu, či prodělaném onemocnění, vytvořil Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR na pokyn Ministerstva zdravotnictví, očkovací portál občana, kde si každý občan může ověřit svá zaznamenaná očkování a provedené testy:

https://ocko.uzis.cz

 

Obsah nápovědy:

Jaké certifikáty si mohu z portálu stáhnout? ↓
Jak se mohu do portálu přihlásit? ↓
Průvodce Očkovacím portálem občana ↓
Informace o QR kódu na certifikátu ↓
Často kladené dotazy k Očkovacímu portálu občana ↓

 

 

Jaké certifikáty si mohu z portálu stáhnout?

Certifikát o provedeném očkování
Certifikát o provedeném testu
Certifikát o prodělaném onemocnění

 

 

Jak se mohu do portálu přihlásit

1. Přihlášení jednorázovým kódem přes sms

 

a) Přihlášením pomocí rodného čísla a čísla občanského průkazu.

Toto přihlášení je preferovaná varianta pro osoby české národnosti, které jsou v Registru obyvatel, absolvovali očkování a uvedli číslo mobilního telefonu.

Do příslušných polí vyplňte vaše rodné číslo a číslo vašeho občanského průkazu.

Údaje potvrďte kliknutím na tlačítko Odeslat.

 

Na váš mobilní telefon obdržíte sms zprávu s kódem, který vyplňte do pole Jednorázový kód a potvrďte tlačítkem Přihlásit.

Pokud jednorázový kód neobdržíte, zvolte prosím jinou metodu přihlášení.

 

b) Přihlášením pomocí mobilního telefonu, E-mailu a data narození.

Toto přihlášení je preferovaná varianta pro cizince a děti bez občanského průkazu, kteří absolvovali očkování a uvedli číslo mobilního telefonu. Do příslušných polí vyplňte váš mobilní telefon, E-mail a datum narození.

Údaje potvrďte kliknutím na tlačítko Odeslat.

 

Na váš mobilní telefon obdržíte sms zprávu s kódem, který vyplňte do pole Jednorázový kód a potvrďte tlačítkem Přihlásit.

Pokud jednorázový kód neobdržíte nebo potřebujete změnit váš zaznamenaný mobilní telefon či E-mail můžete se obrátit na bezplatnou linku 1221.

 

2. Přihlášením pomocí Identity občana

Podrobné informace, jak se přihlásit pomocí Identity občana (dříve eidentita.cz, také nazýváno Národní bod, či NIA) naleznete zde.

 

 

Průvodce Očkovacím portálem občana

Podívejte se, jak budete postupovat po přihlášení.

 

1. Osobní karta

Po úspěšném přihlášení se Vám zobrazí Vaše osobní karta, kde v horní části naleznete Vaše kontaktní údaje (údaje se přebírají z vakcinačního modulu ISIN), a je možné je upravit tlačítkem Změna kontaktních údajů.

Ve spodní části pak naleznete sekci týkající se očkování a sekci týkající se provedených testů. U provedeného očkování, či provedeného testu si můžete stáhnout příslušný certifikát.

Pokud jsou ve Vaší osobní kartě vedeny špatné certifikáty, chybí, nebo nějaké údaje nesedí, nejprve si prosím telefonicky ověřte, zda Vám příslušné zdravotnické zařízení (očkovací místo, testovací místo nebo praktický lékař) správně zapsalo osobní údaje. Špatně zapsané osobní údaje jsou nejčastější příčinou, proč některý z dokumentů chybí.

 

 

2. Změna kontaktních údajů

Po kliknutí na modré tlačítko Změna kontaktních údajů na stránce Osobní karta.

 

Přejdete na novou obrazovku, kde můžete zadat vaše aktuální kontaktní údaje.

Změnu potvrďte tlačítkem Aktualizovat.

*Změnou kontaktních údajů v tomto očkovacím portálu občana provedete také jejich změnu ve vakcinačním modulu ISIN

 

3. Stáhnutí Certifikátu o provedeném očkování

Po kliknutí na modré tlačítko Očkovací certifikát na stránce Osobní karta.

 

Stáhnete váš Certifikát o provedeném očkování ve formátu PDF.

 

4. Stáhnutí Certifikátu o provedeném testu

Po kliknutí na modré tlačítko Certifikát testu na stránce Osobní karta.

 

Stáhnete váš Certifikát o provedeném testu ve formátu PDF.

 

5. Stáhnutí Certifikátu o prodělaném onemocnění

Po kliknutí na modré tlačítko Certifikátu o prodělaném onemocnění na stránce Osobní karta.

 

Stáhnete váš Certifikát o provedeném očkování ve formátu PDF.

 

 

Informace o QR kódu na certifikátu

 

QR kód certifikátu

QR kód vydaný na nových certifikátech bude sloužit pro ověření platnosti certifikátu pomocí mobilní aplikace.

 

 

FAQ – Často kladené dotazy k Očkovacímu portálu občana

 

Nefunguje mi přihlášení přes jednorázový SMS kód, co mám dělat?

V případě problému s přihlášením si nejprve prosím telefonicky ověřte, zda Vám příslušné zdravotnické zařízení (očkovací místo, testovací místo nebo praktický lékař) správně zapsalo osobní údaje. Špatně zapsané osobní údaje jsou nejčastější příčinou, proč se do systému nemůžete přihlásit.

V případě, že jste stále jste nenašli řešení, vlejte, prosím, na bezplatnou linku 1221, ze zahraničí na +420 226 20 1221.

 

Jak získám očkovací certifikát?

Stáhnout si ho můžete kdykoliv na ocko.uzis.cz. Pokud si přejete mít certifikát u sebe v mobilu (v aplikaci Tečka), stáhněte si aplikaci a přihlaste se do Očkovacího portálu (ocko.uzis.cz) skrz aplikaci.

 

Moje kontaktní údaje se změnily. Mohu je sám upravit?

Ano, pokud potřebujete změnit evidovaný email nebo mobilní telefonní číslo, upravíte je v očkovacím portálu občana (možnosti přihlášení jsou popsaný výše). Stačí kliknout na tlačítko „Změna kontaktních údajů“ a údaje upravíte a potvrdíte tlačítkem „Aktualizovat“.

 

V mé osobní kartě chybí certifikát po proběhlém očkování či testu, jak je to možné?

V případě chybějících certifikátů si nejprve prosím telefonicky ověřte, zda Vám příslušné zdravotnické zařízení (očkovací místo, testovací místo nebo praktický lékař) správně zapsalo osobní údaje. Špatně zapsané osobní údaje jsou nejčastější příčinou, proč některý z dokumentů chybí.

Pokud nevidíte nejnovější certifikát v aplikaci Tečka, je možné, že jste se ještě nepřihlásili skrz aplikaci do Očkovacího portálu občana (ocko.uzis.cz). Do aplikace se tedy nestáhl nový certifikát automaticky.

 

Zadávání kontaktních údajů pacienta – email a telefon

Údaje zadává do ISIN poskytovatel zdravotních služeb, který provádí a zaznamenává očkování, či provádí test a vypisuje žádanku. Pouze tento poskytovatel je schopen ověřit totožnost pacienta a zadat tak do systému validní osobní a kontaktní údaje. ÚZIS ČR není schopen na základě telefonické a emailové žádosti upravovat kontaktní údaje.

 

Kdy a jak si mohu certifikát sám zobrazit a vytisknout?

Postupujte dle výše uvedeného manuálu.

 

Jakým způsobem bude probíhat ověření platnosti certifikátů?

Platnost certifikátů ověřuje validační aplikace čTečka.